En gang imellem er der brug for en stor og sjov fest. Står med lysten til at holde et kæmpe party? Hvem skal have en invitation, og på hvilken dato skal festen finde sted? Hvad skal der foregå ved festen og hvor skal vi holde festen. Skal vi holde party hjemme hos os selv eller skal vi ud og finde lokaler. Hvilke mad og drikke skal vi byde på? Hvad med underholdningen? Hvad med rengøringen efter festen? Der er mange ting at tage stilling til, når vi skal planlægge en stor fest. Læs med her, hvis du mangler inspiration til den store fest og rengøringen efter festen.

Invitationer – Til hvem?

Vi var nogle venner, der havde kendt hinanden siden vi gik i Stenstrup Ungdomsklub, og vi havde bare lyst til at samle alle vennerne fra gamle dage til et kæmpe brag af en fest. Slå os løs som vi kunne i hinandens selskab, da vi var unge. Vi begyndte at lave lister over navne. Men vi var bange for at glemme nogen, alle skulle jo have mulighed for at komme til festen. Det lykkedes os at få fat i navnene på alle medlemmerne af klubben fra dengang.  Pyha, 300 personer skulle inviteres. Danny spurgte bekymret:” Hvad med rengøringen efter festen”. “Rengøringen er da det mindste”, var Gittes svar.

Mad og drikke

Det var mest maden, der interesserede os. Hvad skulle vi byde på til 300 gæster? 300 mennesker kan jo have meget forskellige forhold til hvad de spiser. Vi blev hurtigt enige om at det skulle være mad på grill, selv om det kræver sit at grille til 300 mennesker. Men med grill er der god mulighed for at lave et udvalg af retter, så der er noget til alle. Vi bad et cateringfirma stille mandskab til rådighed samt lave en menu som bestod af kylling, okse, svin, grøntsager og salater i alle afskygninger. Drikkevarer var nemt sodavand og øl. Vi ville have en fest med dans og sjov og uden bræk som i ungdommen. Danny bævede ved tanke om rengøringen.

Musikken – kunne vi blive enige om den?

Selv om vi gik i samme ungdomsklub, så havde vi vidt forskellig musiksmag. Vi havde sat en del penge af i budgettet til musikken. Vi blev enige om et partyband med mange instrumenter, det kunne alle nok danse til, og valgte at bestille en DJ til resten af natten. Vi havde en kæmpe fest og gør det helt sikkert igen, og til Dannys lettelse bestilte vi et rengøringsfirma til at gøre rent.

PS: EC Service hjalp med rengøringen efter festen

Den store fest

Post navigation