Coop, Too Good to Go & CSR

Online platformen, Too Good To go og Coop har indgået et samarbejde i kampen mod madspil. Det nye samarbejde

Coop ejer dagligvarebutikkerne Kvickly, SuperBrugsen og DagliBrugsen. Til at begynde med omfatter samarbejdet 40 butikker, men inden udgangen af 2017 forventes det at over 100 af Coops butikker er en del af samarbejdet.

Kunderne i Kvickly, SuperBrugsen og DagliBrugsen, vil i de udvalgte butikker som er en del af CSR samarbejdet kunne købe varer via Too Good To Go-appen som ellers ville blive smidt ud. Kunderne kan forvente at de kan købe varerne til en meget lav pris. Faktisk helt op til 75% under normalprisen.

Det vil primært være brød og kager fra bagerafdelingen, men der vil også være mulighed for at købe andre varer til store rabatter.

Netto, madspild og CSR

Coop er ikke den eneste detailvirksomhed, som forsøger at komme madspild til livs. Netto som er ejet af dansk supermarked ønsker også at gøre deres. Derfor har du lanceret et helt nyt CSR initiativ. Initiativet hedder madspildsideer.dk. Formålet med CSR initiativet er et danskerne skal hjælpe med at komme på idéer som kan reducerer madspild. Idéerne kan både vedrører madspild i hjemmet, detailbranchen og på samfundsplan. Netto har startet CSR initiativet i samspil med en række madspildseksperter.

Netto har siden 2014 reduceret deres madspild med 10% De arbejder på at reducerer det yderligere. Målet er at de vil skabe en samlet madspildsreduktion på 50% inden 2030.

Plastprisen 2017

Plastikprisen 2017 gik til en virksomhed med genanvendelse i fokus. Vinderen blev virksomheden Aage Vestergaard Larsen. Formålet med Plastprisen er at hædre virksomheder og/eller produkter, der er særligt fremtidsorienterede og nyskabende.

Læs mere om CSR

Ønsker du at læse mere om CSR, så kan du besøge CSR-Mærkets hjemmeside. På siden kan du også finde CSR ressourcer, som du kan anvende i dit arbejde med CSR.

CSR cases

Post navigation